Компанията вече е публична, след като набра близо 81,4 млн. лв. от продажбата на акции
На 18 и 19 юни 2018 г. се проведе първичното публично предлагане на акции на Българската фондова борса, в което Градус успя да набере над 80 млн. лв. С това компанията се преобразува в публична.
В търгуването най-активно участие взеха пенсионните фондове, но въпреки това сред новите акционери са и около 1000 индивидуални инвеститори. Общо бяха сключени над 1400 сделки за закупуване на акции. Цената на акция беше 1,80 лв.
Оказа се, че сектор като този на Градус, който осигурява прехраната на населението, е изключително привлекателен за големите инвеститори. А по-малките мотивираха своя избор с влиянието на убедителната рекламна кампания, която Градус проведе. Разнообразният микс от различни по мащаб инвеститори осигурява свободно търгуем обем акции от около 18% - нещо, което гарантира ликвидността за инвеститорите.
Средствата, набрани от провелото се IPO, ще бъдат инвестирани в разширяване на ключови за Градус звена от производството и разпространението на готовата продукция, както и в развитието на нови продукти, с които компанията ще навлезе в нови пазарни сегменти. Сред основните проекти, в които Градус ще вложи средствата и голяма част от усилията си, ще бъдат: увеличение на капацитета на разплодните яйца с вложение от 20 млн. лв.; увеличаване на продуктовия асортимент на марката Аз ям! – инвестиция от 6,7 млн. лв.; въвеждане на пазара на нови продукти от пилешко месо – влагане на нови 4,5 млн. лв.; инвестиция от 5,8 млн. лв. в ХоРеКа сегмента и увеличаване на транспортния парк на компанията – с 1,6 млн. лв.
„Публичният статут носи много ползи в отношенията ни с партньори и клиенти“, каза Ангел Ангелов пред в-к Капитал.